‌ گوریلا گلس چیست؟ اینکه ربط گوریل، به گلس چیه و چرا شرکت تولید‌کننده برای محصول خودش این اسم یعنی گوریلا گلس را انتخاب کرده. قطعا با ویژگی‌های شگفت‌انگیزی که گوریلا‌ گلس دارد، بی ربط نیست. و جالب است که دلیل نام گذاری آن‌را بدانید. که با توجه به ویژگی‌های خارق‌العاده این مدل گلس، بهترین اسم همین گوریلا ‌گلس می‌تواند باشد. برای اطلاع بیشتر در مورد ویژگی‌ها و ارزش‌هایی که گوریلا گلس برای شما می‌آورد در این مطلب همراه ما باشید.

گوریلا گلس چیست و تفاوت بین گوریلا گلس 3 با 5 و 5 با 6

تاریخچه ساخت گوریلا گلس:

گوریلا گلس یک محصول تولید‌‌شده از شرکت آمریکایی به نام کورنینگ (corning) می‌باشد. این شرکت آمریکایی در زمینه تولید انواع گلس مورد استفاده در لوازم الکترونیکی فعالیت می‌کند. شرکت آمریکایی کورنینگ، با آگاهی‌ داشتن از رواج استفاده بیشتر مردم از لوازم الکترونیکی و دانستن مشکل اساسی آن‌ها، که شکسته‌ شدن صفحه نمایشگر می‌باشد. تصمیم به تولید گلس‌هایی با ویژگی‌های بی‌نظیر مانند: ضد خش و ضد ضربه بودن گرفت. که می‌توان گفت در این زمینه بسیار عالی عمل کرده‌ است و توانسته‌ است که موفق بشود. ماده اصلی ساخت گوریلا گلس از آلومینوسیلیکات می‌باشد، که با پیوند آلمینیوم، سیلیکون و اکسیژن به وجود آمده‌است. شرکت کورنینگ در سال 2005 شروع به تولید و ساخت این ماده قلیایی کرده‌ است. البته قابل ذکر می‌باشد که از قبل از کورنینگ، یک شرکت دیگر به نام کمکور نیز فعالیت‌هایی در این زمینه داشته‌ است.

شرکت کورنینگ انواع مختلفی از گوریلا گلس با ویژگی‌های کاملا متفاوت تولید‌ کرده‌ است. به صورتی که تفاوت و کارایی بین نسل اول تولید‌ شده گوریلا گلس و نسل آخر آن، بسیار فاحش می‌باشد. سال‌های گذشته به دلیل قابلیت‌های کم، نسل اول گوریلا گس نا‌آشنا بود، و وجود آن برروی صفحه نمایشگرهای گوشی، الزامی نبود. با گذشت زمان و تولید نسل‌های جدید، با قابلیت‌های شگفت انگیز و کاربردی بودن آن. با گذشت زمان، مردم خواهان و خریدار گوشی‌هایی خواهند‌ بود، که حتما در ساخت آن از گوریلا گلس استفاده‌ شده‌‌ باشد. اگر تمایل به آشنایی کامل با شرکت کورنینگ را دارید می‌توانید در این صفحه داستان برند این کمپانی را مطالعه کنید.

گوریلا گلس چیست:

پس می‌توان گفت: گوریلا گلس یک لایه محافظتی برای صفحه نمایشگر و بدنه گوشی می‌باشد. و به عنوان یک پوشش خارجی محافظ، ضد خش و ضد ضربه که نازک، مقاوم و سبک هست کارایی دارد. که با ساخت نسل اول گوریلا‌گلس، استیوجابز در سال 2007 در ساخت سری اول آیفون‌های خود، از گوریلاگلس به عنوان یک پوشش خارجی استفاده کرد. می‌توان گفت نسل اول گوریلاگلس تولید‌شده، هیچ کاربرد و کارایی نسبت به نسل آخر موجود در بازار را ندارد. شرکت آمریکایی کورنینگ با ساخت گوریلا‌ گلس، توانست از شکست صفحه نمایشگر گوشی‌ها جلوگیری کند. و یا باعث شد، که دیرتر بشکنند و مردم دیرتر به فکر تعویض صفحه نمایشگر گوشی یا لوازم الکترونیکی خود بیوفتند. شاید در ذهن شما سوال ایجاد شده‌باشد که چه تفاوت‌هایی در نسل‌های متفاوت گوریلا گلس هست که در جلوتر به آن می‌پردازیم. تا متوجه قدرت آن بشوید.

گوریلا گلس چیست و تفاوت بین گوریلا گلس 3 با 5 و 5 با 6، توضیح جامع گوریلاگلس

1-نسل اول گوریلا گلس:

اولین گوریلاگلس‌ های تولید‌ شده در تاریخ 2005 و 2006 بوده است؛ که کارایی و ویژگی چشم‌گیری نداشتند. ضخامت آن‎ها 5.1 میلی‌متر بود، که برای یک محافظ صفحه نمایشگر زیاد بوده. کارایی آن فقط مانع از لک شدن و ماندن جای انگشت بر روی صفحه نمایشگر بوده. همانطور که در بالاتر هم اشاره شد در تولید و ساخت اولین سری آیفون، از نسل اول گوریلا گلس استفاده‌ شد. که استفاده این گوریلاگلس برای حسگر اثر انگشت بود تا بتواند به بهترین شکل ممکن در زمان خود عمل کند. که همزمان با برند آیفون برندهای دیگر هم دست بکار شدند و از این امکان استفاده کردند.

2-گوریلا گلس 2 چیست (نسل دوم):

شرکت کورنینگ با تولید نسل دوم گوریلاگلس در سال 2012 در نمایشگاه CES معرفی و رونمایی شد، ضخامت نسل جدید محصولات شرکت کورنینگ با همان ویژگی‌های نسل اول اما با دو تفاوت تولید شد 1- ضخامت آن‌ها را از 5.1 میلی‌متر به 4 میلی‌متر رساند (حدودا 20 درصد کاهش ضخامت) 2- نسبت به گوریلاگلس نسل اول، مقاومت آن را در برابر خش و ضربه، دو برابر افزایش یافت که طبق آزمایشات انجام شده توسط خود شرکت با نیرویی تا 50 کیلوگرم را طاقت می‌آورد. شرکت سامسونگ در ساخت و تولید Galaxy s3 از نسل دوم گوریلاگلس به عنوان محافظ صفحه نمایشگر استفاده کرد. جالب است بدانید شرکت گوگل هم در سری نکسوس 4 از این قابلیت برای تلفن‌های همراه خود استفاده کرد.

3-گوریلا گلس 3 چیست (نسل سوم):

در نسل دوم گوریلاگلس بیشترین تمرکز بر روی کاهش ضخامت بود. ولی در سری جدید محصولات شرکت آمریکایی کورنینگ، تمرکز و توجه خود را بر روی مقاومت محصول قرار دادند. بنابر گفته‌های کمپانی کورنینگ، نسل سوم گوریلا گلس، تمام کاربردهای نسل 1 و 2 را دارا می‌باشد. اما با مقاومت بیشتر 35 درصدی. که می‌توانست نسبت به نسل دوم از صفحه نمایش محافظت بیشتری در برابر خط و خش و ضربه داشته باشد. ناگفته نماند که نسل سوم این محصول یک سال بعد یعنی 2013 در نمایشگاه CES رونمایی و معرفی شد. که باز هم شرکت سامسونگ با تولید Galaxy s4 از نسل سوم گوریلا گلس استفاده کرد. فیلم رسمی سایت کورنینگ برای تست گوریلاگلس 3 در صورت تمایل مشاهده کنید.

فیلم گوریلا گلس 3 یک تیزر تبلیغاتی بسیار کوتاه می‌باشد ولی در گوریلاگلس 5 و 6 و همچنین در گوریلاگلس ویکتوس آزمایشاتی انجام می‌دهند ولی در یک فضا یکسان، پس ویدئوها یکی نیست و می‌توانید آزمایشات هر کدام رو به طور کامل مشاهده کنید.

4-گوریلا گلس 4 چیست (نسل چهارم):

شرکت کورنینگ طی یک فعالیت جسورانه طبق پرسشنامه‌ای که از مردم جمع‌آوری کرده بود. فعالیت خود را برای نسل 4 تولید گلس شروع کرد. که در نهایت گوریلاگلس نسل چهارم نسبت به نسل‌های گذشته خود، 2 برابر مقاوم تر بوده. توانایی محافظت از صفحه نمایشگر گوشی شما را با سقوط از ارتفاع، تا زیر یک متر را دارد. از گوریلا گلس نسل چهارم در گوشی سامسونگ Galaxy note5 و بعضی از سری های گوشی ایسوس به عنوان محافظ استفاده‌ شده است.

5-گوریلا گلس 5 چیست (نسل پنجم):

طبق بازخوردی که این کمپانی موفق از نسل قبلی خود یعنی نسل چهارم داشت، تمرکز خود را برای نسل بعدی بر روی مقاومت بیشتر گذاشت. با تولید نسل پنجم گوریلا گلس، آن کارایی چشمگیر و خاص گوریلاگلس، خودش را نشان داد. به دلیل آنکه ویژگی این نسل از گوریلا گلس ضخامت کم و شفافیت بالا و 4 برابر مقاومت بیشتر بود. از صفحه نمایشگر و بدنه گوشی شما در برابر سقوط از 1.6 متر ارتفاع را محافظت‌ می‌کند. از این نسل از گوریلا گلس آمریکایی، در ساخت بسیاری از گوشی‌ها استفاده شد. و طرفداران بیشتری پیدا کرد. فیلم رسمی سایت کورنینگ برای تست گوریلاگلس 5 در صورت تمایل مشاهده کنید.

6-گوریلا گلس 6 چیست (نسل ششم):

نسل ششم گوریلا گلس تفاوت زیادی با نسل گذشته خود نداشت. تنها ویژگی چشمگیری که به گوریلا گلس در این نسل اضافه شد، مقاومت آن در برابر ضربه‌های مکرر و سقوط‌های مکرر بوده است. برخلاف نسل پنجم که ممکن بود، تنها در مدت کمی از گوشی شما محافظت کند. و بعد از چندبار ضربه، مقاومت خود را از دست بدهد. نسل شیشم می‌تواند مدت ها از گوشی شما به عنوان یک محافظ عالی محافظت کند. فیلم رسمی سایت کورنینگ برای تست گوریلا گلس 6 در صورت تمایل مشاهده کنید.

7-گوریلا گلس ویکتوس چیست:

شرکت آمریکایی کورنینگ با تولید گوریلاگلس ویکتوس، توانست به هدفش خودش برای ساخت محافظ صفحه نمایشگر برسد. این شرکت با ساخت گوریلا گلس ویکتوس قدرت خود را ثابت‌کرد. تمام وسیله‌های الکترونیکی مخصوصا گوشی‌های همراه، که احتمال سقوط آن‌ها بیشتر‌می‌باشد، باید از گوریلا گلس در ساخت آن‌ها استفاده‌شود. چونکه از صفحه نمایش و حتی اجزای داخلی گوشی شما، تا ارتفاع 2 متر در برابر سقوط و ضربه محافظت می‌کند. در واقع می‌توان گفت، گوریلاگلس ویکتوس حافظ جان گوشی‌های همراه می‌باشد. فیلم رسمی سایت کورنینگ برای تست گوریلا گلس 6 در صورت تمایل مشاهده کنید.

اگر علاقمند به تکنولوژی هستید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که 11 ترفند برای افزایش عمر باتری را مطاله کنید.

فرق گوریلا گلس‌ها با یکدیگر:

با پیشرفت علم شرکت کورنینگ و سرمایه گذاری‌های زیاد بر روی تحقیقاتی که بر روی پروژه گوریلا گلس داشته‌اند، پیشرفت چشمگیری در این زمینه داشته‌اند. و حتی تلاش‌های مداوم این شرکت نه تنها برای خود سود داشته، بلکه به اقتصاد جامعه هم کمک کرده‌است. که در جلوتر نحوه کمک کردن به اقتصاد را بررسی می‌کنیم. در اوایل گوریلا گلس موسئولیت لک نشدن و بجای نماندن اثر انگشت بر روی صفحه نمایش را بر عهده داشت. ولی در حال حاضر در سال 2022 از شکستن صفحه نمایش به هنگام سقوط آزاد از ارتفاع 2 متری را می‌گیرد. تفاوت بین نسل اول و آخر گوریلاگلس بسیار فاحش است. ولی به عنوان مثال تفاوت نسل اول و دوم فقط در این مورد است. که ضخامت نسل دوم نسبت به نسل قبلی خود کمتر شده است.

تفاوت گوریلا گلس 3 با 5:

همانطور که در گوریلاگلس 3 و 5 به طور مختصر برای شما عزیزان توضیح دادیم. که تمرکز شرکت کورنینگ بر روی چه مواردی بود، در حال حاضر قصد داریم تفاوت گوریلا گلس 3 با 5 را ذکر کنیم. گوریلا گلس 3 گوشی شما را از خط و خش هایی که بر روی گوشی شما می‌افتاد تا حد خیلی عالی‌ای در امان نگه می‌داشت. ولی در نسل پنجم با توجه به نظر سنجی‌هایی که از مشتریان خود داشت. تمرکز خود را بر روی محافظت از صفحه نمایش گوشی مقابل شکستن گذاشت. که توانست پروژه موفقیت آمیزی داشته باشد؛ در نتیجه تفاوت نسل 3 با 5 در تمرکز شرکت بر روی قابلیت گلس است

تفاوت گوریلا گلس 5 با 6:

هر دو نسل گلس بر روی مقاومت صفحه نمایش، مقابل ضربه تمرکز دارند. ولی با مرور زمان، آزمایشات پی‌در‌پی و گرفتن بازخورد مردم به نتایج جالبی رسیدن که در ادامه شما را از این موضوع مطلع می‌کنیم. مهم ترین تفاوتی که بین گوریلاگلس 5 با 6 وجود دارد. این است که، گوریلاگلس 5 با ضرباتی که در طول زمان میبیند خاصیت گوریلا بودن خود را از دست می‌دهد. که با این ویژگی کم کم به سخت‌افزار گوشی آسیب می‌رسد. که این اتفاق با گذشت زمان هم برای نسل 6 اتفاق نمی‌افتد و مثل روز اول پایدار می‌ماند.

نحوه تشخیص وجود گوریلا گلس در گوشی:

هنگام خرید اگر به صورت حضوری خرید می‌کنید. یا از فروشنده سوال می‌کنید یا در اینترنت مشخصات مدل گوشی را سرچ می‌کنید و متوجه داشتن این قابلیت می‌شوید. اگر هم به صورت آنلاین خرید می‌کنید آن را در مشخصات تلفن همراه حتما چک کنید. که ببینید این قابلیت شگفت انگیز و جالب را دارد یا خیر.

قبل و بعد از حضور گوریلا گلس در بازار:

با پیشرفت تکنولوژی و حضور شرکت کورنینگ در زمینه ساخت گلس، یک کمک اساسی و چشمگیری در نشکستن صفحه نمایش گوشی‌های موبایل داشت. به همین سبب تاثیر مثبتی در اقتصاد جامعه داشته، زیرا با یک بار افتادن گوشی دیگر نیازی به تعویض صفحه نمایش نمی‌باشد. خیلی بهتر است که شما عزیزان برای خرید گوشی به این نکته ساده توجه کنید. که گوشی‌ای که قصد خرید دارید. از قابلیت گوریلا گس دارا هست یا خیر، و اگر این قابلیت جذاب را داشت حتما از نسل آن مطلع شوید. ولی این تصور را نداشته باشید که صفحه گوشی شکسته نمی‌شود و مراقبت کمی از صفحه نمایش داشته باشید. امیدواریم با پیشرفت تکنولوژی کلا موضوعی با عنوان تعویض صفحه نمایش بابت شکستگی وجود نداشته باشد.

در جمع بندی آخر:

حال با خواندن مطالب بالا و آگاهی از ویژگی‌های شگفت انگیز گوریلاگلس، مخصوصا مدل ویکتوس می‌توان گفت. که تفاوت گوریلا گلس با گلس‌ های معمولی موجود در بازار، بسیار فاحش است. و حتی می‌توان گفت اصلا قابل قیاس نمی‌باشند. چون گلس‌ های معمولی موجود به هیچ عنوان قادر به حفظ صفحه نمایشگر و اجزای داخلی گوشی همراه شما در برابر سقوط از ارتفاع 2 متری نمی‌باشند. در واقع این مدل گلس‌ های معمولی فقط به عنوان یک ضدخش خیلی معمولی کارایی دارند، اما گوریلا گلس به عنوان یک ناجی می‌باشد. اگر از آن دسته افراد هستید، که گوشی همراه شما به تعداد دفعات زیاد از دستانتان می‌افتد. بهتر است که هنگام خرید گوشی همراه، حتما به وجود گوریلا گس و نسل استفاده‌شده در ساخت آن دقت‌کنید.
بنابراین می‌توان با قدرت گفت که این شرکت آمریکایی، بهترین نام را برای محصول تولیدی خودش انتخاب کرده‌است. چونکه گوریلاگلس مانند یک گوریل پشمالو، گوشی همراه شما را در آغوش‌گرفته و از آن محافظت‌می‌کند.

2 دیدگاه برای “گوریلا گلس چیست؟ تفاوت و تعریف گوریلا گلس‌های هر نسل

  1. هانیه یوسفی میگوید:

    گوشی منم گوریلاگلس 6 رو داره که خیلی خوب بوده
    چندبار خورد زمین چیزیش نشد
    بهتون پیشنهاد میکنم که حتما گوشی بگیرید که گوریلاگلس 6 به بالارو داشته باشد

    • tsharsam میگوید:

      بله اگر بودجه لازمه را برای خرید گوشی هایی که در صفحه نمایش آنها از گرویلا گلس استفاده شده است را دارید حتما خریداری کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *